Cannot open location: http://www.bnro.ro/nbrfxrates.xml Icoane bizantine - ArtSpace.ro
artspace.ro / Servicii arta / Icoane bizantine

Icoane bizantine

Icoane bizantine Icoane bizantine, la comanda shbr10
Icoane bizantine, la comanda shbr9 Icoane bizantine, la comanda shbr8

Realizam icoane bizantine in tehnicile ulei si tempera cu emulsie de ou.

Vezi prezentare

Folosim lemn si materiale de pictura de calitate superioara şi tehnici noi de tratare a lemnului, care asigura durabilitatea si rezistenţa lui. Icoanele se executa la orice dimensiune cerută de client.

Cum desenam icoana bizantina

Desen icoane bizantine Icoane bizantine, la comanda shbr10
Icoane bizantine, la comanda shbr9 Icoane bizantine, la comanda shbr8

Pentru a crea icoane bizantine, pictorii din vechime pastrau cu grija desenele icoanelor lor pentru a le folosi ca model pentru lucrarile viitoare. Aceste colectii de desene se numeau in Rusia podlinnik-manuale de desene originale, deoarece subiectele stabilite prin traditie erau interpretate.

Asadar, se deseneaza chipul sfantului sau scena religioasa cu creionul sau se poate face decalcarea.

Dupa ce desenul este gata, este nevoie sa fie incizat, pentru ca dupa acoperirea lui cu stratul de culoare, sa fie vizibile liniile (conturul) desenului.

Cum aplicam foita de aur pe icoana

Aplicare foita de aur pe icoane bizantine Icoane bizantine, la comanda shbr10
Icoane bizantine, la comanda shbr9 Icoane bizantine, la comanda shbr8

Se aplica un strat de mixtion peste lemn, exista multe varietati de mixtioane, cu uscarea la 15 minute, la 30 minute, la 3 ore si la 12 ore. Se aplica foita de aur, se lasa un pic, si dupa se pune o coala de hartie si se preseaza peste cu o bucata de bumbac. Se mai lasa la uscat, iar dupa se curata cu o pensula moale, astfel incat sa ramana suprafata neteda.

Cum pictam icoana - etape de lucru

Primele straturi de culoare (proplasmele)

Proplasmele pe icoane bizantine Icoane bizantine, la comanda shbr10
Icoane bizantine, la comanda shbr9 Icoane bizantine, la comanda shbr8

Culorile se prepara prin adaugarea de apa pana la obtinerea unei paste omogene, fiind urmata de acoperirea cu un strat uniform de emulsie din galbenus de ou a intregii suprafete de pictat. Culoarea la randul ei este diluata cu emulsie de galbenus de ou. O parte din apa este absorbita de grundul alb (levkas) al icoanei, o alta se evapora.

Liniile incizate ale desenului si contururile sunt acoperite mai apoi progresiv de culoare pana cand nu mai raman spatiile albe. Acoperirea diferitelor zone se face dupa culorile modelului fara umbra si semitonuri. Dupa ce s-a uscat, stratul trebuie sa fie uniform, mat si solid. Pentru chipuri si maini se intrebuinteaza ocru galben, rosu si putin negru.

Carnatia

Proplasma, chip pe icoane bizantine Icoane bizantine, la comanda shbr10
Icoane bizantine, la comanda shbr9 Icoane bizantine, la comanda shbr8

Partile cele mai importante ale unei icoanei bizantine sunt chipul si mainile. Chipul confera icoanei sensul ei teologic, reflectand, dincolo de orice stilizare, trasaturile individuale ale sfantului. Mainile sunt importante prin gestica lor, de care depinde miscarea pliurilor si a luminilor care o subliniaza. Importanta gestului este prezenta si in scenele biblice.

Din aceste considerente, lucrul executat pana la acest stadiu al lucrarii este subordonat elementului carnatiei, pe care pictorul va incerca sa o execute in toata arta sa, pentru a se apropia de prototip.

Culoarea de baza a carnatiei variaza dupa epoci si scoli, tonul carnatiei fiind determinat de stilul epocii: de la o nuanta maronie apropiata de verdele masliniu pana la tonuri mai calde, ca in icoanele lui Rubliov. In general, carnatia se obtine dintr-un amestec de ocru galben si umbra arsa, sau dintr-un amestec de ocru galben, rosu si negru.

Luminarea carnatiei cere si mai mult finete. Se disting patru parocedee:

  • prin culori topite
  • prin hasuri
  • prin diluare
  • prin combinarea acestora trei
Luminarea carnatiei pe icoane bizantine Icoane bizantine, la comanda shbr10
Icoane bizantine, la comanda shbr9 Icoane bizantine, la comanda shbr8

Unele icoane bizantine prezinta rosu pe obraji, pe buze si pe barbie, efect realizat prin acoperirea acestei parti dupa prima etapa cu un usor strat de rosu. Insa efectul trebuie sa fie unul discret, deoarece icoana trebuie sa reprezinte trupul transfigurat, frumusetea spirituala. Aceasta este si ratiunea pentru care in multe icoane rosul lipseste.

Culoarea parului si a barbii poate fi inchisa, roscata, carunta sau alba. Desenul suvitelor se executa cu un ton mai inchis decat carnatia, adaugand carnatiei putin verde, iar intre marginile suvitei se traseaza doua linii mai deschise bine separate.

Finisarea carnatiei implica redesenarea cu o culoare inchisa (eksedra): sprancenele primesc culoarea parului, apoi cateva hasuri de negru, ochii sunt fin trasati, albul lor fiind acoperit de un strat subtire de ocru deschis si gri. Irisul este in mod obisnuit de forma ovala si culoare maro, mai deschis in jurul pupilei care este intotdeauna neagra.

Buzele, in general mici si inguste, sunt trasate cu o linie subtire de culoare inchisa si pot primi o usoara tenta rosie.

Finisarile icoanei

In aceasta etapa se traseaza hasurile de aur, se retraseaza contururile si pliurile si se accentueaza luminile cu tente de alb. De asemenea, se traseaza cu ocru rosu si negru nimburile si se scriu inscriptiile.

Inscriptiile

Nume sfant pe icoane bizantine Icoane bizantine, la comanda shbr10
Icoane bizantine, la comanda shbr9 Icoane bizantine, la comanda shbr8

Momentul in care pictura devine o icoana, dobandindu-si caracterul sacru este acela al adaugarii inscriptiei, prin care acesta imagine primeste intreaga sa dimesiune spirituala. Prin inscriptie, icoana devine legata de prototipul sau, cel care este reprezentat, alaturi de care participa la liturghia cereasca. Acesta este motivul petnru care inscriptiile se fac intr-una din limbile liturghiei bizantine: greaca, slavona, araba etc.

Forma caracterelor unei inscriptii ajuta la datarea icoanei respective, deoarece acestea variaza in diferite epoci.

Finisarea icoanelor bizantine

Vernisarea

Vernisarea icoane bizantine Icoane bizantine, la comanda shbr10
Icoane bizantine, la comanda shbr9 Icoane bizantine, la comanda shbr8

La o icoana, vernisul nu serveste doar la protejarea picturii de umiditate, de actiunea luminii, aerului sau de lovituri, ci, datorita faptului ca vernisul icoanelor este un vernis gras care penetreaza suprafata, el uneste diferitele straturi si confera armonia specifica icoanei constituita din profunzime si lumina, conservandu-i in acelasi tip prospetimea coloritului de-a lungul secolelor.


Mai multe detalii despre icoane bizantine pe icoana.artspace.ro, Icoana bizantina

Termeni din artă:icoane bizantine artspace ro executare